2024.01.13 (Sat) “NOISE FOR KELLY 10″【Day2】

NOISE FOR KELLY 10
A Sonic Festival Remembering Kelly Churko (1977–2014)

2024.1.12〜14 (3 Days: Fri–Sun)
at ochiai soup

【DAY 2: 2024.01.13 (Sat)】

OPEN/START 18:00/18:30
2,500yen (incl. 1 drink)
ご予約 | reservation:
https://ochiaisoup.com/?event=2024-01-13-sat-noise-for-kelly-10%e3%80%90day2%e3%80%91

Acts:

  • Nobuki Nishiyama + 布山陽介 | Yousuke Fuyama
  • FACIALMESS + BLACKPHONE666 [Prototype23]
  • La Belle Biologie (Les Belles Noiseuses + Biology of the Future)
  • Concierto De La Familia
  • Yasunobu Suzuki + Government Alpha

plus contributions by:

  • PAINJERK ELECTRO ACOUSTIC SLUDGE DITHER MADNESS AND RUINED
  • Chris Goudreau (Sickness)
  • Dave Skipper

DJ: Ebatee

and more?

■Kelly Churko (1977–2014)
ギタリスト/作曲家/電子楽器奏者、そしてマスタリング・エンジニアであるケルー・チュルコは、1977年8月18日、カナダのサスカチェワン州ムースジャー市に生を受ける。
幼少の頃からクラシック・ピアノと音楽理論を学びながら、カナダ全土にわたって彼の家族とともにカントリー・ミュージックを演奏。90年代後半にはバンクーバー・コミュニティ・カレッジでジャズ・ギターを学び、このとき、Almost Transparent BlueやHospitalなどのバンドをスタートさせている。
その後ほどなく東京へ移住したチュルコは、東京のアンダーグラウンドにおいてもっとも広範な知識と技量に裏付けられたコラボレーターとしての評価をすぐに高めていった。
彼はジャンルの垣根を超越した挑戦的な音楽フォームの熱心な支持者であり、数学的、物理学的、哲学的な深い探求心と理解に触発された複雑性に対する才能を発揮した。ワールドワイドなミュージシャンのコミュニティに対し、サウンドとそのアートへの献身的なサポートや音楽とシーンについての大胆な展望を通じて、消すことのできない功績を打ち立てている。残された種々の作品は、今も我々の目指す指針である。
これまでにHospital (w/ Ben Wilson, Masa Anzai, Chris Kelly)、Ossuary (w/外山明、伊藤啓太)、Almost Transparent Blue (w/ Masa Anzai, Skye Brooks)、AKBK、Lethal Firetrap、King Goblin、JUGEM (w/シマジマサヒコ、 SACHI-A)、Palimpsest (w/ Cal Lyall)、Nikka-sen (w/ 田畑満、Cal Lyall、山本達久)、Toque (w/ Tim Olive)、Fujii Satoko Orchestraほかで演奏。また、ライヴおよびレコーディングで、Government Alpha、ASTRO、Zbigniew Karkowski、Bastard Noise、Ilios、Paal Nilssen-Love、Jason Mears、Harris Eisenstadtとコラボレート。さらに、田村夏樹、本田珠也、かわいしのぶ、岩見継吾、池澤龍作、かみむら泰一、松本健一、中村賢治、安藤暁彦、斉藤 “社長” 良一などの日本の即興演奏家と定期的に演奏を続けてきていた。

Guitarist, composer, sound artist and mastering engineer, Kelly Churko was born in Moose Jaw, Saskatchewan on August 18, 1977. While studying classical piano and theory in his childhood, Kelly travelled extensively throughout Canada with his family band playing country music. While studying jazz guitar at Vancouver Community College in the late 90s, he started the bands Almost Transparent Blue and Hospital. He moved to Tokyo shortly after, where he soon gained a reputation as one of the most versatile and sought-after collaborators in the Tokyo underground.
Kelly was a proponent of challenging musical forms that transcended genre, and had a gift for complexity that was punctuated by a deeper interest and understanding of mathematics, physics and philosophy. He made an indelible mark on a worldwide community of musicians through his selfless support for the sonic arts, coupled with a fearless vision for the music and our place in it. He leaves behind a demanding and diverse body of work which we are all still catching up with.
Kelly played in Hospital (w/ Ben Wilson, Masa Anzai, Chris Kelly), Ossuary (w/ Sotoyama Akira, Ito Keita), Almost Transparent Blue (w/ Masa Anzai, Skye Brooks), AKBK, Lethal Firetrap (w/ Guilty Connector), King Goblin, JUGEM (w/ Masahico Shimaji, SACHI-A), Palimpsest (w/ Cal Lyall), Nikka-sen (w/ Tabata Mitsuru, Cal Lyall, Yamamoto Tatsuhisa), Toque (w/ Tim Olive), Fujii Satoko Orchestra and more. He also has collaborated live or on recording with Government Alpha, ASTRO, Zbigniew Karkowski, Bastard Noise, Ilios, Paal Nilssen-Love, Jason Mears, Harris Eisenstadt, and played regularly with Japanese improvisers including Tamura Natsuki, Honda Tamaya, Kawai Shinobu, Iwami Keigo, Ikezawa Ryusaku, Kamimura Taiichi, Matsumoto Kenichi, Nakamura Kenji, Ando Akihiko, Saito “Shacho” Ryoichi and many, many more.

※soupは有志によってインディペンデントに運営されているスペースです。住宅街にございますので近隣の方々への配慮をお願いいたします。入り口付近でたまったり話したりされますと近隣の方々へのご迷惑となります。なお、入り口横のコインランドリーや入り口の階段、手前の駐輪場付近は銭湯「松の湯」のスペースです。soupのスペースではございません。
※同様の理由により、基本的に再入場をお断りしております。やむを得ず外に出る必要がある際は、エントランスで許可をとっていただいたうえで、周辺に溜まらず大通りまで出ていただくようお願いいたします。お待ち合わせの際も入り口付近ではなく駅周辺などをご利用ください(落合駅まではすぐそこです)。
※出演者/演奏者と観客の間の距離感がとても近い場所です。演奏の妨げになるような行為は厳にお慎みください。